söndag 9 mars 2008

...kroppsbehåring

Ben, armhålor, bikinilinje, ögonbryn....

Rakas, vaxas, epileras, plockas, brännas (?)...

Vem kan säga att dom tycker att det är kul med allt det där?
Jag personligen hatar det.
I synnerhet att plocka ögonbrynen. Har aldrig vant mig vid det, vilket har fått som följd att jag verkligen skjuter på det tills jag knappt kan se.

Jag förstår inte vaför vi fortfarande har hår på benen. Evolutionen borde ha reducerat bort det för längesen! Det behövs inte längre för att hålla oss varma, vilket jag förövrigt tror är en myt. Jag är förmodligen hårigare än de flesta brudar, och fryser förmodligen mer än de flesta lik förbannat!
Att raka benen känns dessutom nästan överflödigt, åtminstone på mig.
Det tar ca 1½ timme, sen är det stubb igen.
Och stubb är nästan värre än håriga ben.

Å sen dessa inåtväxta hårstrån! Ser ut som att man har röda hund på muttan!
Nä fy fan!

Å när man skär sig tar det en evighet innan man slutar blöda! Ofta rakar man benen i samband med någon form av tillställning, och då har man oftast inte tid med att vänta en timme med att ta på sig brallorna bara för att det ska sluta blöda.

Vem var brudjävlen som kom på att vi skulle börja raka oss över huvud taget?? Hon borde styckas sakta med en slö rakhyvel./W

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör du när du rakar benen egentligen? Funderat på att köra en lite mindre brutal variant?

Jag har hört att kroppsbehåringen är till för att attrahera. Så om du skulle missa/inte orka att raka dig kan du alltid säga "men jag ville ju bara attrahera"-- om det funkar är en anna femma! ;)

Anonym sa...

Kära S...
Jag gör förmodligen som de flesta, dock med en antagligen för slö rakhyvel (snål, rakhyvlar är dessutom svindyrt!).

Jag har också hört något i den stilen, men mer att kroppsbehåring skulle indikera på hög fertilitet och hög sexdrift. Tror dock att detta riktade sig mer mot män..

Betyder förmodligen att jag har mer testosteron än sig bör som kvinna.. Det är ju det jag alltid har sagt! Jag ser ut som en kille! :D

Niklas sa...

Well, du kan få köpa min andra iPod om du vill, en 30 gb som jag köpte i NY. Den är den större (vanliga) modellen. Jag har köpt en ny eftersom den andra är lite stor att springa med, och inte funkar med Nike+

Jag tycker inte att man behöver läsa klart en bok som suger, det är slöseri med tid och energi. Det finns så otroligt många bra böcker, fler än man någonsin hinner läsa under sitt liv, så det är bara dumt att slösa lästid på dåliga böcker.

Anonym sa...

Niklas, din kommentar om kroppsbehåring är helt suverän! Snacka om att snacka bort ett lite genant ämne.. ;)

Förstår iof vad du kommenterade men kul att kasta lite sten ändå, du är ju trots allt på "idag är vi arga"-bloggen...