lördag 15 mars 2008

...åsiktsfanatiker

Jag har väldigt svårt för människor som måste tycka något för tyckandets skull.
Folk som bara måste göra sig hörda även om de inte är speciellt insatta i vad de pratar om.
Det är okej att säga "jag vet inte"!
Det är till och med okej att bara hålla käften!

Det är okej att inte vara insatt i precis allt, det är rent av naturligt.
Men låtsas inte som att du vet allt, det gör ingen.
Lär dig istället av de som vet mer om just det ämnet, du kan säkert lära dem nånting annat som du vet mer om.
Men sitt inte där å gapa bara för att just du ska höras.

Jag vet verkligen inte allt och är inte mer intelligent än the next guy, men jag har nog (hoppas jag) vett nog att hålla käft./W

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men W kan du inte hålla med om att det är tråkigt med människor som alltid gömmer sig bakom "jag vet inte"?!

Det är verkligen en sak att inte veta allt. Men vissa saker kan de flesta ha åsikter om, åtminsone så långt deras kompetens sträcker sig. Eller så kan man alltid säga "jag vet inte därför att" eller "å ena sidan/å andra sidan".

Jag kan tycka att det är värre med människor som är för fega för att uttrycka sina åsikter än de som är fanatiska med att uttrycka dem. Men så är det väl så som i så många andra fall att LAGOM ÄR BÄST!

With luv /S

Anonym sa...

Jag måste nog hålla med Fia. Kanske är det så att jag i min uppväxt (kanske precis som fia) stött på för många "Jag vet inte" människor.

Det värsta är när man ska tycka till om något man helt enkelt inte inte kan tycka något om!
"-Ja, du Lisa, vad tycker du om att man skjuter folk i huvet som ett dödsstraff i fortsättningen?!
-Jaaa, jag vet inte..."
Skjut Lisa, där...pang....direkt!

Men visst Lagom är bäst!

Puss..

Anonym sa...

tack för tipset om sidan,tror jag har vair där inne nån gång redan....kram